Varför sitter jag inte bara en stund i solen?

Idag är en sån där dag när huvudet surrar. Hur ska det bli med än det ena och än det andra? Hur ska jag hinna och varför sitter jag inte bara en stund i solen? Ungefär så. Det har varit en hektisk vecka med viktiga beslut.

tisdags fattade den moderatledda majoriteten beslut om att sälja 2069 lägenheter ur allmännyttan. Så dumt. Massor av tid som nu ska gå åt till försäljningar istället för att bygga och det när bostadsbristen i Växjö är som störst. Vi har knackat dörr hos många växjöbor som rörs av beslutet och svaret är ganska entydigt. De vill gärna bo kvar hos Växjöbostäder, som de en gång valde att bosätta sig hos. Beslutet att avkastningen på allmännyttan ska vara ytterligare 25 mkr ger de inte heller mycket för. De tycker att tanken att de som bor i allmännyttans hyresrätter ska betala mer för att klara Växjös skolor är en utomordentligt dålig idé. Jag håller med. Det smartaste är att vi betalar för skolan tillsammans, inte att vi tar ut en extra avgift från hyresgästerna.

Du kommer väl ihåg att det är earthweek  i Växjö denna veckan? Kolla in programmet och kasta dig ut i miljöminglet på stan. Vi ses där!

Men först sätter jag mig nog en stund i solen.

/Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?