Jag förstår om ni är avundsjuka

Nu är det årsmötestider och varje partiaktivist springer på det ena mötet efter det andra. Kvällar och helger ägnas årsmötesagendor och precis innan det är dags att ge sig av kan det vara lite motigt. Ikväll igen? Är jag lite sjuk? Kanske måste jag ställa in? Men väl på plats försvinner den känslan. Att träffa partikamrater och vårda och utveckla demokratin tillsammans är helt klart värt både kvällar och helger.

Idag är vi i Alvesta på distriktsårskonferens med socialdemokraterna i Kronoberg. Hela folkets hus är fyllt till brädden av inspirerande partikamrater med kluriga idéer om framtiden. Vi behandlar motioner om både det ena och det andra och det hålls engagerade inlägg. Några formuleras i stunden och andra har förberetts noga. Det är såhär framtiden hamras fram och det är inget annat än en ynnest att få delta och vara med om det.

Foto: Anton Dackenberg


Tre av mina favoriter fick Erlandermedaljen av partistyrelsen: Göran Borg, Åke Eriksson och Carl-Olof Bengtsson. Vilka partikamrater! Under oändligt många år har de lagt ner ett enormt arbete för att vi idag ska kunna leva i det samhället som vi gör. Det är tre kämpar som med sitt engagemang har byggt upp mycket av det vi tar för självklart idag. Jag har en enorm respekt för deras kunskaper och erfarenheter och jag är så tacksam över att de väljer att dela med sig av dem till mig och andra.

Tänk att jag får hänga med så mycket klokskap! Jag förstår om ni är avundsjuka.

/Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?