#mitteam

Godmorgon! Idag är det första dagen på årets budgetfullmäktige. Jag har, som ni kan se, laddat på bästa sätt:


Jämlikhet, träningspass och fotboll, jag är förberedd till tänderna

Dagen började med en stor kopp kaffe och snart är jag på språng mot vårt gruppmöte. Att debattera ett dokument som vi har jobbat med under så lång tid är en speciell känsla. Att dessutom veta redan på förhand att vårt förslag inte kommer att gå igenom kan vissa dagar kännas lite hopplöst. Det förringar däremot inte arbetet som vi har lagt ner och det förringar inte insatserna från partikamraterna i talarstolen -Tvärtom! Att få vara med i ett lag med så mycket klokskap och engagemang är inget annat än fantastiskt.

Så jag måste säga att min partikamrat Sven-Erik Bucht har fel i artikeln här. Att vara i opposition är visst att bedriva politik på riktigt. I två dagar kommer det att vara mer på riktigt än på länge. #mitteam

/åsa


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?