Han ska sluta...

I princip pratar jag med Ola minst en gång om dagen. Vi avhandlar det mesta från livet i stort till livet i smått men det händer att vi är oerhört fokuserade och uträttar stordåd på kontoret. Han är smart och snabb som få och han är en sann glädjespridare som lyfter livet för en sån lite sur en som jag. Ola är ren glädje men han är också satans kompetent. Han har koll på siffror och på texter, på vad som står och på vad som borde stå. Han är också en jäkel på att få mig att ändra sig, något jag uppskattar lite mindre än vad han gör. Tror jag. 


Såhär snygga är vi när vi har briljerat i kommunfullmäktige. 



Nu slutar han och drar till huvudstaden för att studera och bli ännu klokare. Det kommer såklart att gå galant men jag kommer att sakna honom massor. Massor, massor, massor. Stort lycka till och det kan hända att jag ringer och stör lite då och då. Bara så att du vet! 

/åsa



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Maxad taxa

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Stjärnglans och nytänk