Begravning och bostadspolitik

Jag har precis skickat in en debattartikel till Smålandsposten med anledning av den artikel som berörde de boende i kvarteret Lassaskog idag. Den moderatledda majoritetens kullerbytta i bostadspolitiken gör att tryggheten i allmännyttans lägenheter urholkas. Det kan väl ändå inte vara meningen?

Igår begravdes Lars-Erik Karlsson. Mest av allt är Lars-Erik, för mig, min äldsta dotters farfar och min gode väns pappa. Han var oumbärlig i sina kloka resonemang och i sitt muttriga motstånd, både i politiken men kanske allra mest privat. När min verklighet sviktade så var Lars-Erik ofta där, aldrig dömande alltid tyst och stöttande. För socialdemokratin var Lars-Erik en kämpe. En kämpe med ett enormt rättvisepatos och med så mycket kunskap och kraft.

Jösses, så jag saknar honom.

/Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?