Vardag efter valet.

Jag har varit socialt nedkopplad. Det vill säga jag har spenderat min tid med mina barn, med mina vänner och med vardag. Med förhandlande och analyser och med funderingar. Hur blir det nu? Jag har helt enkelt vardag efter valet.

Igår hade vi medlemsmöte där vi pratade om det politiska läget i landet, i regionen och i Växjö kommun. Gällande det politiska läget i Växjö finns nu inte så mycket mer att säga. Ett politiskt vakuum har infunnit sig i kommunhuset och det varar tills dess att förhandlingarna på olika håll har rotts i land.

Däremot ser vi fram emot regeringsbildningen i slutet av veckan och idag har flera bra politiska förslag presenterats av den kommande regeringen. Det är bra. En ny riktning för Sverige blir också en ny riktning för Växjö - det kommer, trots allt, att göra skillnad.

Nu tar vi och ses lite oftare här på bloggen, nu när vardagen har blivit socialt uppkopplad igen.

/Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?