Ett bättre Växjö. För alla.

Det börjar dra ihop sig nu. Och ärligt talat så känns det nervöst. Det är nervöst när jag vaknar och när jag går och lägger mig. Det är nervöst när jag står i valstugan och när jag knackar dörr. Men det är också roligt. Såklart. Alla samtal med växjöbor och alla tips på hur kommunen kan bli bättre. Glada människor som önskar lycka till och frågvisa växjöbor som vill veta mer. Ett ständigt myller av besök i valstugan, allt från skolelever till kaffetörstande stamgäster. Och däremellan frågor om det mesta. "Vad tycker ni om privatisering av gruvdrift?" "Varför ska jag rösta på er och inte på dem?" "Hur förklarar du politik?"

Klockan åtta på söndag kväll stänger vallokalerna och då är det du som avgör vilken väg Sverige, Kronoberg och Växjö ska ta. Själv tycker jag att det är smartare att vi bygger framtiden tillsammans, att vi på så sätt bygger Sverige, Kronoberg och Växjö helt. För att göra det måste klyftorna minska och jämlikheten öka. När vi tar ett gemensamt ansvar för varandra, då är vi som klokast. Och då är vi som starkast.

Här skriver jag, Anna Fransson och Tomas Eneroth om hur vi skapar ett bättre Växjö. För alla. 

Åsa 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?