Idag gäller det.

Igår svämmade storgatan över av valaktivitiet. Det var moderat tårtkalas och socialdemokratisk rosutdelning. Det var vänsterpartistiskt vegetariskt och kristdemokratiska popcorn. Det var centerpartister och folkpartister. Kommunister och sverigedemokrater. Och där var växjöbor. Jag fick prata med många. Om skolan och om välfärden. Om vinster och om bostäder. Lördag blev till söndag och idag är det val.

Oavsett hur det går ikväll så vill jag redan nu skriva tack. Tack för all hjälp och tack för allt stöd. Tack för alla otroliga folkrörelseinsatser, för dörrknackningskvällar i ur och skur. För ringförmiddagar och för valtstugeprat. Tack för att vi har dragit varandra, när jag är trött så har du energi. Tack för att jag får hänga med vårt lag. För att laget coachar varandra, har tid att lyssna, peppa och träna. För att någon fixar underlag, någon annan fixar schema. För att någon hinner mejla och någon annan hinner packa. Tack för alla idéer, för allt vi stött och blött och för allt som vi genomfört. Tack för alla glada tillrop, från vänner och andra. Tack för hämtning och lämning av barn, för matlagning och tvätt. Tack för middagsfix och tack för "ta det lugnt det fixar jag". Tack för kramarna på stan, för smsen som säger "orka". Tack för feedback. Tack för ett glas vin serverat i soffan och för "jag finns här, ta det lugnt". Tack växjöbor för alla samtal. Tack medlemmar för all ork.Tack mamma, för att du är här. Tack pappa för att du kom hit. Tack Andreas för lugn och ro. Tack barnens pappor för oändligt tålamod. Tack vänner för att få landa i en annan verklighet. Tack kollegor för att ni är vi. Tack Embla och tack Doris. Tack alla.

Idag gäller det.

Åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?