Framtidskontrakt

Igår presenterade jag, Anna Fransson och Thomas Eneroth ett framtidskontrakt för Växjö . Ett kontrakt med fyra punkter:

1) Ingen ung ska vara arbetslös
2) Växjö ska ha Sveriges bästa skola
3) Bygg 3200 bostäder nästa mandatperiod
4) Ingen vinstjakt i vård och omsorg.

Kontraktet är mellan oss socialdemokratiska politiker och växjöborna. Det är dessa frågor vi prioriterar kommande mandatperiod och det är detta vi ska stå till svars för valet 2018. Växjö är en kommun som har struktur och potential att klara arbetslösheten och skolan. Gör vi inte det så förlorar kommunen och de enskilda växjöborna både tid och kraft. Det har vi inte råd med.

Många Arabybor har samlat ihop sig till en motreaktion mot det sabotage som har varit i området i sommar. Det är bra. Föräldrar, grannar och goda vänners reaktioner biter bäst på de få ungdomar som har bestämt sig för att förstöra för andra.

Igår hade jag också möte med den nya revisionschefen i kommunen. Ett bra samtal om ärendehantering och underlag för kommunstyrelsens sammanträde. Det är mycket som vi kan göra bättre och för en stadgenörd som jag är det skönt att koppla bort valrörelsen en timme och istället tänka organisation och formalia.

Idag har vi valupptakt med socialdemokraterna i Växjö, vi startar klockan 17 på ryttartorpet och ci bjuder på korv med bröd. Jag, Anna och Tomas kommer att prata om framtidskontraktet och vill man
så tar man sig ett dopp i Helgasjön. Det tänker jag göra.

Ses ikväll!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?