Pirr i magen

Jag ska erkänna att jag hade svårt att somna igår kväll. För döttrarna stundade första skoldagen, för den yngsta den första någonsin, och jag visste att jag med morgontidningen skulle få Smålandspostens lokala valundersökning publicerad.

Klockan halv sex plingade det till i mobilen och jag samlade mod för att gå ut till postlådan. Ingenting är avgjort och ingenting är klart men visst känns det bra att gå ut i fortsatt valrörelse och känna att vi har vind i seglen. I möten med växjöbor har det varit uppenbart att man tycker att Växjö kan bättre. Att det är viktigare att satsa på skolan än på fortsatta skattesänkningar. Att jobben hänger ihop med matchning och kompetensutveckling. Att inte en enda unge och inte en enda ungdom ska lämnas efter. Jag hoppas verkligen att vi får förtroendet att leda Växjö kommun de kommande åren men jag vill vara tydlig med att Växjö inte kommer att byggas av S, V och Mp ensamma. Framtidens Växjö bygger vi tillsammans.

Och första skoldagen? Jodå, morgonen gick utmärkt. Förväntansfulla barn och förväntansfull mamma. Och ett helt gäng fina ungar som med pirr i magen gick in till Ringsbergskolans årliga första temadag.

/Åsa

Kommentarer

  1. Grattis önskar Lars van Aller socialdemokraterna Enköping.
    Håller tummarna����:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Maxad taxa

Stjärnglans och nytänk

Siffror, känslor och Sverigedemokrater