WiFi, finansministern och intervju i pyjamas...

Idag lade jag och Tomas Thornell en motion om fritt WiFi i Växjö. VXO news nappade på det ( och mer om det kan du läsa här) liksom P4 Kronoberg. Vi tror att det skulle vara ett alldeles ypperligt komplement till Växjö city och det är roligt att se att motionen är intressant för många. Post och telestyrelsen och Konkurrensverket har gått ut med det här där man säger att det inte finns några problem med att kommuner upplåter gratis WiFi på vissa platser. Förra gången vi lade motionen så var det en problematik som inte var riktigt utredd, nu har vi ett hinder mindre och det känns ju bra.

P4 Kronoberg ringde mig och vi pratade en stund i morgonprogrammet om förslaget. En fråga som jag fick var varför vi i så fall bara ska ha det i city och ingen annanstans. De flesta som kommer till Växjö utan egen mobil uppkoppling kommer först till city. Därför är det där vi ska börja. Stadens gator är också en publik plats till skillnad från arenorna i arenastaden eller Grand Samarkand som är privat ägda fastigheter. Vill man som privat fastighetsägare erbjuda gratis WiFI till sina kunder eller besökare så är det självklart tillåtet att göra det. Det missade jag att säga i intervjun så jag skriver det här istället.

Idag kommer Magdalena Andersson till länet och hon har öppet möte på Stadshotellet i Växjö klockan 17.45. Kom dit! Själv går jag på äldsta dotterns konsert ikväll men på Stadt kommer det att finnas massor av trevliga sossar och annat trevligt folk så titta in och passa på att lyssna på Sveriges finansminister.


Hur som helst, jag kan inte rekommendera att göra radiointervju i pyjamas... Idag sitter jag hemma och har skrivförmiddag innan jag drar ut på äventyr och det brukar gå finfint att sitta i pyjamas i sängen och läsa handlingar och skriva mail och blogginlägg. Däremot funkar det sämre i radiointervjuer. Kanske skulle jag hänga en powerkavaj bredvid morgonrocken om utifall att... Men å andra sidan är det inte så ofta som skrivandet kan ske hemma så det kanske reder sig av sig självt.


Förmiddagens kontor...


Ha en fin onsdag så ska jag se till att komma iväg till Älmhult så jag får träffa finansministern en stund trots att jag missar kvällens möte.

Senare ikväll har vi delegationsmöte med kongressdelegationen, har ni några inspel inför socialdemokraternas kongress? Tveka inte att höra av er!

Ses!
/Åsa


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En blogg?

"Det heter faktiskt försäljning, inte utförsäljning..."

Gammal högerpolitik, vem är det som tjänar på det?