Hillary, Al Gore och jag...

Så stod det klart att Donald Trump blir president i USA. Det verkar funka utmärkt att flirta med ryssen, ha som högsta prioritet att bygga en mur mot grannlandet och vara ett kräk mot kvinnor i största allmänhet. En amerikansk kvinna som intervjuades menade på att det kanske inte var så farligt det där med Trumps kvinnosyn - hennes man kunde också häva ur sig ett och annat och det får man nog bara ta och tugga i sig. Jag tror att jag struntar i att tugga i mig just det.

Trump vann men Hillary fick flest röster, precis som Al Gore fick fler röster än George Bush när det begav sig. I Växjö fick Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet cirka 1500 fler röster än alliansen i förra valet men alliansen fick ändå ett mandat mer. Så det är Hillary, Al Gore och jag. Ändå ett celebert sällskap. 

/åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En blogg?

"Det heter faktiskt försäljning, inte utförsäljning..."

Gammal högerpolitik, vem är det som tjänar på det?