Vilken insats!

Inatt hände det som inte får hända, kylarna och frysarna på centralköket på Älgvägen slutade att fungera och den mat som hade förberetts för matdistribution idag fick slängas. Jag kan knappt föreställa mig känslan av att komma till jobbet och inse att alla de tusentals portioner som ska levereras helt enkelt måste ersättas. Det som personalen har lyckats med idag är enastående. Portionsmat har inhandlats och där man brukar laga färre antal portioner har man lagat fler. Läs gärna mer i dagens Smålandsposten. Jag är grymt imponerad!

Efter idag kan jag inte låta bli att fundera över hur det hade varit om vi hade haft ett system med fler serveringskök (kök där maten levereras varm). Något säger mig att det inte hade blivit lättare att lösa problemet med de förutsättningarna. Dagens "kyl och fryshaveri" borde mana till eftertanke hos den moderatledda majoriteten - Det är inte hållbart att bygga in sig i en köksstruktur där vi kan laga mat på färre ställen, istället borde vi göra tvärtom. Det tror jag är en bättre strategi för framtiden, både när saker fungerar som de ska och när de inte gör det. 

/åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Maxad taxa

En budget för många eller några få?