Fredagsfeeling efter Rikspolischef och Sverigemoderater

Så kom då fredag morgon och som jag har längtat efter att få komma hem. 06.21 gick tåget från Stockholms central och det åker rakt mot en kväll med kramkalas och familj.

Jag har verkligen världens mest spännande uppdrag (eller ja, visst kunde det piffa upp om vi fick vara i majoritet hemma men tills dess...). Jag får se massor, lära mig lite om mycket och får en inblick i så många olika verksamheter och frågor att jag ibland kan bli alldeles snurrig. Det är verkligen en ynnest att ha fått det förtroendet och att få möjlighet till alla upplevelser och klokheter. Men nu har jag varit iväg länge och jag medger att jag är längtig. Mest efter hemma och familjen men också efter mitt kontor och lite vanlig ordning och reda.

I veckan har jag varit på möte med rikspolischefen (han ska visst på ett viktigt möte idag...) och pratat om situationen för polisen och Växjöborna i kölvattnet av en omorganisation som lämnat Växjö med omnejd med färre poliser med större och fler uppgifter. Det var ett bra möte och jag känner att vi verkligen blev lyssnade på och tagna på allra största allvar.



På tisdagskvällen hade vi överläggning med Vu i partidistriktet och pratade om alla motioner som lämnats in till årskonferensen i Mars. Motioner som spänner över många ämnen med många kloka och spännande förslag inför framtiden. Och jösses så roligt det är att diskutera med partikamrater, diskussionens vågor gick höga, det kan jag lova...

I onsdags åkte jag med SKLs samhällsbyggnadsberedning till Kiruna och Gällivare för att se vad som händer när människor, bostäder och en stad måste flyttas. Jag som aldrig tidigare har varit så långt norrut blev faktiskt helt tagen. Under tiden vi var där mättes det upp vindrekord bland fjällen och flygfärden hemåt via Arvidsjaur var ganska skakig...





Och så mitt i Gällivares kommande flytt av en del av staden så briserar Anna Kinberg Batras nya strategi att regera med hjälp av rasister och fascister.... Den 19 januari var dagen då det politiska landskapet i Sverige förändrades för alltid. Vad jag tycker om det kan du läsa här.



Och vet ni, en sak till. Jag har blivit vald till ombud till partikongressen i April. Vilken ära! Jag är alldeles glad för förtroendet att få representera partikamraterna i Kronoberg. Tack alla! Jag ska göra mitt allra allra bästa.

Nu tänker jag dricka tågmorgonkaffe.
Ha en fin fredag!
/åsa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Maxad taxa

Siffror, känslor och Sverigedemokrater

Stjärnglans och nytänk